Blog

PROJECTS & EVENTS ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ (Ιανουάριος-Φεβρουάριος-Μάρτιος 2024)

by in Μη κατηγοριοποιημένο 18 April 2024

Α. Β’ Φάση του Αστερουσίου Υβριδικού Πανεπιστημίου (AHU) 2023-2024

Μετά την Α (δια ζώσης) φάση του AHU τον περασμένο Σεπτέμβριο με θέμα «Διαχείριση Νερού στα Αποθέματα Βιόσφαιρας της Μεσογείου», πραγματοποιήθηκε η δεύτερη διαδικτυακή φάση, που συνδυάζει ασύγχρονη και σύγχρονη εκπαίδευση από τις 15 Ιανουαρίου έως 12 Φεβρουαρίου. Από τους 115 αιτούντες, περ. οι μισοί συμμετείχαν ενεργά με το ένα τρίτο να ολοκληρώνει με επιτυχία όλο το course! Mπορείτε να δείτε τα zoom «meet-the-experts» του μαθήματος στο MIO-ECSDE Youtube. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Β. Δράσεις του WES για την Εκπαίδευση για τη Αειφόρο Ανάπτυξη (EΑΑ)

Στο πλαίσιο του προγράμματος WES, το MEdIES αναλαμβάνει μια σειρά από επιμορφώσεις και mentoring για την EAA με έμφαση στην αειφορική κατανάλωση και τα θέματα του νερού. Η πρώτη συνεδρία έγινε στις 25 Ιανουαρίου με 14 συμμετέχοντες που παρουσίασαν τα project τους. Ακολούθησαν 9 διμερή διαδικτυακά mentoring (Φεβρ-Μάρτιος) για εμβάθυνση στις εμπειρίες και τις τρέχουσες ανάγκες. Δύο online workshop προγραμματίζονται μέσα στον Απρίλιο. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Γ. Συνάντηση Εταίρων Tink@School, Αθήνα

Η 3η Συνάντηση Εταίρων σε συνδυασμό με workshops για το πρόγραμμα “Tink@School” φιλοξενήθηκε από το MEdIES στις 6-8 Φεβρουαρίου. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι εταίροι δοκίμασαν όλες τις εκπ.δραστηριότητες tinkering που είχαν αναπτύξει τους προηγούμενους μήνες, βιωματικά! Οι δραστηριότητες έχουν συλλεχθεί σε μια Εργαλειοθήκη (στα αγγλικά) και παράλληλα μεταφράζονται στις γλώσσες των εταίρων και προγραμματίζονται εργαστήρια εκπαιδευτικών για την εφαρμογή της. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Δ. Συμμετοχή στο 1ο Bootcamp of Be2tay project στο Κάιρο

Η Ηρώ Αλάμπεη Γραμματεία MEdIES έκανε facilitation στο 1ο Pilot Bootcamp του έργου Be2aty (4-6 Μαρτίου, Κάιρο, Αίγυπτος). Κατά τη διάρκεια των συνεδριών, οι νέοι/ές μοιράστηκαν προσωπικές και συλλογικές ιστορίες, και πήραν μέρος σε παιχνίδι ρόλων πάνω στα θέματα κατανάλωσης, πλαστικής ρύπανσης και σπατάλης τροφίμων. Με βάση την εμπειρία του 1ου Bootcamp, μια σειρά από Bootcamps θα συνεχίσουν τον επόμενο ενάμιση χρόνο. Περισσότερα εδώ. Το Be2aty στοχεύει να ενδυναμώσει νέους/ες στην Αίγυπτο να γίνουν ενεργοί πολίτες για τις περιβαλλοντικές προκλήσεις στις κοινότητές τους και να ενδυναμώσει σχετικά τις οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών.

E. Συνάντηση Εταίρων του CreDiT στο Karlovac

Το MEdIES συμμετείχε στην 3η Συνάντηση εταίρων που φιλοξενήθηκε στις όμορφες εγκαταστάσεις του Aquatika Aquarium στο Karlovac (Κροατία) στις 7-8 Μαρτίου. Οι εταίροι συν-σχεδίασαν τις επόμενες δράσεις και πήραν μέρος σε εργαστήριο εφαρμογής των ψηφιακών εργαλείων για την πολιτιστική κληρονομιά του νερού. Ως συνέχεια αυτού, 38 νέοι και μαθητές από Κροατία, Ελλάδα και Ιταλία συμμετείχαν σε διαδικτυακή εκπαίδευση στις 20 Μαρτίου, “ξεναγήθηκαν” στην πλατφόρμα-ψηφιακά εργαλεία τα οποία και θα εφαρμόσουν μόνοι τους στην 2η online εκπαίδευση του Απριλίου! Περισσότερα εδώ.

ΣΤ. Νέο Πρόγραμμα για την ενδυνάμωση των νέων: You(th)Care for Change!

To MEdIES είναι εταίρος στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα “YOU(TH) CARE FOR CHANGE” με στόχο να υποστηρίξει νέους και νέες ( >14ετών) με καινοτόμες ιδέες από 12 χώρες – Αλβανία, Βέλγιο, Τσεχία, Γαλλία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ισπανία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Μαρόκο, Σερβία, Τυνησία -για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που επηρεάζουν τις πόλεις και τις κοινότητες τους, σε σύνδεση με την παγκόσμια κοινότητα (think globally, act locally). Έχει διάρκεια 40 μήνες, βασίζεται στην προσέγγιση «The Care Manifesto» και “Learn – Act – Engage” & θα περιλαμβάνει: (α) Εργαστήρια/εκπαιδεύσεις/campus/forums για τις ομάδες των νέων που θα αναδειχθούν (β) Μentorning στη διαμόρφωση της δικής τους ατζέντας (κύρια θέματα/προκλήσεις) (γ) Υποστήριξη για την υλοποίηση της δικής τους τοπικής πιλοτικής δράσης (σύνολο 3 χρηματοδοτούμενες δράσεις)
Εαν συντονίζετε δράσεις για νέους/νέες, ή είστε αμιγώς Φορέας/Ομάδα/Σύλλογος/Οργάνωση νέων, στις θεματικές: παγκόσμιοι στόχοι για την αειφορία, πράσινη μετάβαση, συμπερίληψη και ισότητα των φύλων, σας προσκαλούμε να αφιερώσετε 10 λεπτά για τη συμπλήρωση του σχετικού ερωτηματολογίου εδώ
Η συμβολή σας είναι ουσιαστική στην ανάδειξη των ομάδων νέων / οργανισμών που θα μετέχουν (εφόσον το επιθυμούν) στις επόμενες δράσεις, και στην ανάδειξη των αναγκών/προτεραιοτήτων που έχουν.

ΥΛΙΚΑ & ΤΠΕ

Υλικά για την Εκπαίδευση για την Κλιματική Αλλαγή
Συνεχίζουμε να ενημερώνουμε την ηλεκτρονική μας βιβλιοθήκη με νέα υλικά: Ρίξτε μια ματιά στις πρόσφατες δημοσιεύσεις για την Κλιματική Αλλαγή εδώ.

Εργαλειοθήκη Tinkering
Οι δραστηριότητες “Tinkering για την αειφορία” ολοκληρώθηκαν στα αγγλικά και συλλέχθηκαν σε μια e-εργαλειοθήκη που είναι διαθέσιμη εδώ. Σύντομα θα είναι διαθέσιμη και στις γλώσσες των εταίρων: Ελληνικά, Ισλανδικά, Ιταλικά, Ολλανδικά. Μείνετε συντονισμένοι/ες!

ΝΕΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΑΑ

1η Συνάντηση Ομάδας Εργασίας GEP

Το MEdIES ως εταίρος του Greening Education Partnership (GEP) της UNESCO μετείχε στην 1η ομάδα εργασίας (online) στις 26 Μαρτίου σχετικά με τους τέσσερις πυλώνες του GEP: Σχολεία-Αναλυτικά Προγράμματα -Εκπαιδευτικοί-Τοπική Κοινωνία. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

ΑΛΛΑ ΝΕΑ

Α. STEM education για την ενίσχυση των επόμενων γενιών: Πρόσκληση ως τις 22/4
Το γραφείο της UNESCO στη Βενετία άνοιξε την πρόσκληση: «Revitalizing STEM education to equip next generations with STEM Competency». Αν το σχολείο/εκπ. σας ίδρυμα έχει εμπειρία στη διεξαγωγή και την έρευνα στο STEΜ μπορείτε να υποβάλετε ως τις 22 Απριλίου. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Β. Σχολικός διαγωνισμός 2024-The Water We Want: προθεσμία 26/4
!Υπενθύμιση! 26 Απριλίου λήγει η προθεσμία για τα σχολεία που ενδιαφέρονται να στείλουν τα έργα τους στα μουσεία νερού για το Σχολικό Διαγωνισμό 2024-The Water We Want. Δείτε περισσότερα εδώ.

Γ. Έρευνα για την εκπαίδευση για την αειφορία
Το European School Education Platform “τρέχει” έρευνα για εκπαιδευτικούς σχετικά με την εκπαίδευση για την αειφορία στα σχολεία. Περισσότερα εδώ.

    Add to Collection

    No Collections

    Here you'll find all collections you've created before.